אגרת טסט לרכב: מה שאתם צריכים לדעת

אגרת טסט לרכב

תוכן עניינים

חברה שמתמחה במוצרי ואביזרי רכב, עם מוניטין מוביל בתחום, מספקת ללקוחותיה, בין היתר, גם שירותי תחזוקת רכבים בהתאמה לנהלי הבדיקה, ומאמר זה מציג מידע מועיל שמבהיר את כל מה שחשוב לדעת על אגרת טסט לרכב, התהליך והעלויות הנלוות.

חשוב לציין שהחברה אינה מציעה שירותי בדיקות רכב. יש לבצע בדיקות בחברות ייעודיות או במוסכים המתמחים בשירות זה.

אבל הנקודה היא שכל בעל רכב מכיר את הטקס השנתי של מבחן הרכב, וככל שהתאריך מתקרב, לעתים קרובות יש אי ודאות לגבי אופן ההכנה. אתם לוקחים את המכונית שלך למתקן הבדיקה ומקווים לטוב. אז מה כדאי לקחת בחשבון לפני היציאה למבחן?

שיקולי עלות אגרת טסט לרכב

עלות טסט לרכב כוללת אגרות רישוי, טיפול רכב, הוצאות בדיקה, אגרות עבור בדיקות חוזרות או בדיקות מקדימות (במידת הצורך), ומטבע הדברים, עלות כל תיקון הנדרש לליקויים שזוהו. חלק מהמוסכים מציעים שירותים שכוללים:

  • העברת טסט
  • ניהול בדיקות מקדימות
  • שירותי תיקונים
  • עמידה בתור מטעמכם
  • ומתן תיעוד הכרחי.

שכר הטרחה עבור בדיקה מקדימה (ללא תיקונים) נע בדרך כלל בין 200 ל-400 ₪. אולם אם יש צורך בתיקונים, העלות הכוללת תגדל בהתאם. לרכבים מעל גיל 15 יש להביא בחשבון עלות נוספת עבור בדיקת מערכת בלמים מקדימה במוסך מורשה, שכן הרכב אינו יכול לעבור בדיקה בלעדיה.

תשלום אגרת הטסט לרכב

מומלץ לשלם אגרת טסט לרכב מראש דרך אתר משרד הרישוי ולהמתין להודעה, המגיעה ברוב המקרים בתוך שבועיים עד חודש. לחילופין, ניתן לשלם בדוכנים לשירות עצמי בסניפי בתי המרקחת ברחבי ישראל.

הכנה למבחן הרכב

כדי לעבור טסט לרכב ללא תקלות, חשוב להביא את התיעוד הדרוש, כולל תעודות זיהוי מקוריות, ייפוי כוח אם אינכם בעלי הרכב הרשום ברישיון, ביטוח חובה ואישורי מוסך אם רלוונטי.

חשוב גם לוודא שהרכב שלכם מצויד בג'ק וגלגל רזרבי, אפוד מחזיר אור, מיכל אשפה במושב האחורי ומשולש אזהרה. לרכב מסחרי צריך להיות גם מטף כיבוי אש.

מה נבדק במבחן הרכב

יש כמה רכיבים שעוברים בדיקה במהלך טסט לרכב:

  • כל האורות – מלפנים, מאחור ובצדדים, וחשוב לוודא שכל הנורות תקינות ומכוונות כראוי.
  • החלפת מגבים יבשים או סדוקים.
  • החלפת מראות סדוקות או שבורות.
  • בדיקת בלאי, יובש, סדקים, חתכים ויישור. ניפוח צמיגים לפי הצורך.
  • נוכחות והפונקציונליות של פריטי בטיחות נדרשים.
  • בדיקת התנגדות מתאימה בגלגל ההגה.
  • לוחיות הרישוי חייבות להיות קריאות, תקינות ומותקנות היטב.
  • הקפדה על עמידה בתקני פליטה.
  • הקפדה על תפקוד תקין של הבלמים.
  • בדיקת חגורות הבטיחות, לוח המחוונים, נורת האזהרה של בלם יד, מד מרחק וידיות הכניסה/יציאה.

סיבות נפוצות לכישלון בבדיקה

כל רכיב פגום בתוך המערכות שנבדקו עלול להוביל לכשל בבדיקה. עם זאת, דגש מיוחד מושם לעתים קרובות על תאורה, מראות, פונקציונליות לוח המחוונים, חגורות בטיחות ומערכת הבלימה. רמות פליטות גבוהות יכולות גם לגרום לכישלון.

 

תפריט נגישות