ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים-בינוניים – היסודות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter

תוכן עניינים

שיווק דיגיטלי הוא חלק בלתי נפרד מהדרך החדשה לעשות עסקים. לא מדובר רק בפרסומות או בפוסטים ברשתות חברתיות, אלא בהבנת הלקוחות שלך ולתת להם את מה שהם רוצים.

אם אתה בעל עסק קטן-בינוני, אחד הצעדים הראשונים שעליך לנקוט הוא התייעצות עם סוכנות שיווק דיגיטלית. הם יעזרו לך להבין באילו תחומים אתה צריך להשתפר ואילו אסטרטגיות יעבדו טוב עבור העסק שלך כדי לצמוח ולהצליח בזמנים תחרותיים אלה.

שיווק לעסקים קטנים-בינוניים הוא נושא מסובך. ישנן דרכים רבות ושונות לשווק את עצמך ואין פתרון אחד המתאים לכולם. אבל לפני שנגלה מה תהיה האסטרטגיה השיווקית הטובה ביותר עבור העסק שלך, בואו נלמד תחילה על היסודות של ייעוץ שיווקי.

הרבה עסקים קטנים-בינוניים מזניחים את חשיבות השיווק. הם חושבים שהמוצר שלהם ימכור את עצמו אוטומטית ברגע שהוא מוכן להימכר, אבל זה בכלל לא נכון! הלקוחות שלך צריכים לדעת על המוצר שלך כדי שהוא ימכור, וזה המקום שבו השיווק נכנס לתמונה. ייעוץ שיווקי יכול לעזור לך בכך על ידי כך שיספק לך ידע כיצד לשווק טוב יותר את עצמך ואת המוצר שלך כדי שתוכל להגדיל את בסיס הלקוחות שלך. נדבר על כך יותר בסעיפים הבאים!

מה עושים יועצי שיווק?

יועצי שיווק הם מומחים בתחום השיווק המסייעים לעסקים קטנים לצמוח על ידי מתן מומחיותם באסטרטגיה, מיתוג, שיווק דיגיטלי, מדיה חברתית, SEO ועוד. הם שונים ממשווקים כי הם לא יוצרים בפועל את התוכן עבור החברה לה הם מייעצים.

ניתן לראות ביועצי שיווק כמנטורים לעסקים קטנים. יש להם מגוון רחב של מיומנויות בתחומים שונים אשר נותן להם הבנה טובה יותר כיצד להתמודד עם כל בעיה שעלולה להתעורר בכל תחום ספציפי אחד.

יועצי שיווק עובדים עם סוגים רבים ושונים של חברות – מסטארטאפים ועד לתאגידים גדולים.

למה לצפות כשמזמינים יועץ שיווקי?

קשה לדעת למה אתה צריך לצפות כשאתה שוכר יועץ שיווקי בפעם הראשונה. ריכזנו סקירה של שאלות שחובה לדעת ומלכודות פוטנציאליות שכדאי להימנע מהן, כדי שתוכל להפיק את המרב מיועץ השיווק שלך ולהפחית את הסיכוי לגייס אדם לא כשיר.

למה אנחנו יכולים לצפות מיועץ שיווק?

שכירת יועץ שיווק כרוכה במשימות ומיומנויות רבות ושונות. יועצי שיווק צריכים לדעת איך לבצע אסטרטגיות מדיה חברתית, אסטרטגיות תוכן, קמפיינים בדוא"ל ועוד. השאלה שקובעת איזו עבודה המשווק שלך יבצע היא: מה אתה רוצה שהוא יעשה? לקוחות שונים יחפשו סוגים שונים של סיוע. חשוב שהמשווק יבין מה עליו לעשות לפני שמתחיל לעבוד על כל דבר אחר.

4 שלבים חיוניים להתכונן לראיון יועץ השיווק שלך

לא משנה מה תעשה, תמיד יש סיכוי שתתבקשי להתראיין לתפקיד יועץ שיווק. ואם זה יקרה, 4 השלבים הבאים יעזרו לך להתכונן לזה.

  1. הכן סקירה כללית של העבודה שלך
  2. הכן סקירה של הכישורים והידע שלך
  3. הכן סקירה של ניסיון העבר שלך
  4. הכן סקירה כללית של ההשכלה וההכשרה שלך

ייעוץ שיווקי לעסק שלך

שיווק נכנס הוא כולו משיכת לקוחות על ידי אספקת תוכן שהם צריכים. אתה יכול למשוך לקוחות פוטנציאליים עם פוסטים בבלוג, סרטונים, אינפוגרפיקה ותוכן ידידותי אחר לאינטרנט. לקוחות ימצאו אותם באמצעות מנועי חיפוש ומדיה חברתית.

יתרונות ייעוץ שיווקי

ייעוץ שיווקי הוא תהליך מינוף הידע והמיומנויות של יועץ כדי להבטיח שאסטרטגיית שיווק יעילה.

יתרונות:

  1. ייעוץ שיווקי יכול לעזור לך לפתח תוכנית שיווקית שתעבוד עבור העסק שלך.
  2. יועצי שיווק יכולים לעזור לך ליצור אסטרטגיית שיווק מותאמת אישית שתהיה יעילה עבור קהל היעד שלך.
  3. שכירת שירות ייעוץ שיווקי מבוסס סוכנות יכולה לחסוך לך זמן וכסף תוך הבטחה שלחברה שלך עדיין תהיה גישה לתובנות המותג העדכניות ביותר, שיטות עבודה מומלצות ומשאבים אחרים.

הכישורים של יועץ שיווק

שיווק ופרסום הוא תחום שדורש כישורים רבים ושונים. שלושת הכישורים החשובים ביותר של איש שיווק הם חשיבה אסטרטגית, שיווק דיגיטלי ויצירתיות.

חשיבה אסטרטגית היא מיומנות חשובה למשווקים מכיוון שהם צריכים לחשוב בצורה אסטרטגית על איך הם יישמו את הרעיונות שלהם. הם צריכים לדעת מה התחרות עושה והאם הרעיונות שלהם יעבדו בשוק.

שיווק דיגיטלי חשוב מאוד גם למשווקים מכיוון שהוא הפך לצורת השיווק הדומיננטית בשנים האחרונות. זה מאפשר לחברות ליצור קשר עם צרכנים ברמה האישית, מה שיכול להועיל מאוד לעסקים שירצו ליצור מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות שלהם.

יצירתיות חשובה מאוד גם למשווקים מכיוון שהיותם יצירתיים מוביל אותם לעתים קרובות להעלות רעיונות חדשים וחדשניים שלא נעשו קודם לכן שיכולים להיות

כיצד ייעוץ שיווקי יכול לעזור לעסק שלך לצמוח

ייעוץ שיווקי הופך לאופציה פופולרית יותר ויותר עבור עסקים שצריכים להרחיב את העסק שלהם. יועץ שיווק יכול לעזור בפעילויות כמו שיווק דיגיטלי, מיתוג או מדיה חברתית. יועצי שיווק בדרך כלל עובדים מרחוק, אולם הם זמינים לביקורים בשטח עבור כמה פרויקטים גדולים יותר.

טיפים לשכירת יועץ שיווקי

יועצי שיווק הם האנשים שעוזרים לך להצמיח את העסק שלך. הם מתמחים באסטרטגיות שיווק, מיתוג, מדיה חברתית או כל דבר שיעזור להגביר את המכירות והרווחים שלך.

אז איך תמצאו את יועץ השיווק המתאים לחברה שלכם? להלן כמה טיפים שכדאי לקחת בחשבון לפני שכירת אחד.

  1. איזה סוג שירות הם מציעים? זה חשוב כי זה עוזר לזהות את המומחיות שלהם והאם יש להם את המיומנויות שאתה צריך עבור העסק שלך. זה גם עוזר להם להבין איזה סוג של אסטרטגיית שיווק אתה רוצה כדי שיוכלו להמליץ על מישהו שמתמחה בזה או שיש לו ניסיון איתה.
  2. מה התעריפים השעתיים שלהם? כדאי לבדוק את זה לפני שמתחייבים לפגישה איתם כי אם התעריפים שלהם גבוהים מדי, אז אין טעם להיפגש איתם

3 השאלות המובילות שאתה צריך לשאול את יועץ השוק הפוטנציאלי שלך

אם אתה רוצה להרוויח הרבה כסף בעולם העסקים, אין דרך טובה יותר מאשר לשכור יועץ שוק טוב. יש הרבה יועצים כאלה שמציעים את שירותיהם בימינו וזה יכול להיות קשה למצוא אחד שיעבוד עם הצרכים הספציפיים שלך. להלן 3 השאלות המובילות שאתה צריך לשאול כאשר אתה מחפש יועץ:

  • באיזו נישה הם מתמחים?
  • כמה הם גובים לשעה?
  • כמה זמן יועץ השוק עושה זאת?

חברה צריכה לבחור בקפידה מודלים עסקיים ושיווקיים שיציעו ביעילות וביעילות את מוצריה או שירותיה ללקוחות

תוך מיקסום הערך בכל שרשרת האספקה. תהליך השיווק בחברה חייב להשתמש בטכניקות העדכניות ביותר ולהתעדכן בטרנדים העכשוויים על מנת להיות מסוגל לקבל את ההחלטות הנכונות ולנווט את הספינה בזהירות.

בחברות עם צוותי שיווק מבוססים, ביצוע אותו סוג של עבודה שוב ושוב מציג איזושהי הטיה קוגניטיבית.

חברות יכולות להפיק תועלת מעבודה עם יועץ שיווק דיגיטלי אם הן רוצות לשפר ולהרחיב את השיווק המקוון שלהן

למשוך לידים (מנויים נוספים, מכירת מוצרים, חוזי שירות או ביקורות חיוביות), להתרחב לשווקים חדשים, או לקבל הבנה טובה של חברות.

שוק היועצים העצמאיים גדל בין השאר בגלל שחברות מסוימות מהססות להשקיע בחברות שיווק או פרסום גדולות בעלות ערך גבוה, במקום זאת מחפשות להשקיע במומחה אחד שיוכל להכשיר את הצוות הפנימי הקיים שלהן. היועצים הטובים ביותר אינם מסתפקים רק בתעודת שיווק או בכמה הסמכות.