פתיחת תיק גירושין וכל ההליך הנלווה

פתיחת תיק גירושין

תוכן עניינים

גירושין יכולים להיות תהליך קשה ורגשי. חשוב לדעת למה אתם נכנסים לפני שמחליטים להתחיל בתהליך.

בשביל פתיחת תיק גירושין, על שני בני הזוג להסכים על תנאי הגירושין. זה כולל דברים כמו: איך יחולק הרכוש, איך תעבוד המשמורת ומי ישלם על אילו הוצאות. אם הדברים הללו לא יוסכמו אז יהיה קשה להתקדם בהליך הגירושין.

מה זה תיק גירושין?

תיק גירושין הוא הליך משפטי בו אחד מבני הזוג מבקש לסיים נישואין. על מנת לפתוח אחד, אתם צריכים להיות עילת בית המשפט לתת את הגט.

עילות הגירושין כוללות: ניאוף, אכזריות, הרשעה בפלילים, עריקות או נטישה של בן הזוג השני, התעללות פיזית או נפשית של בן הזוג השני, חיים בנפרד לפחות שנתיים ללא ציפייה סבירה לפיוס.

מה צריך עבור פתיחת תיק גירושין?

כאשר אנשים מחליטים להתגרש, הם צריכים להגיש תביעת גירושין עבור פתיחת תיק גירושין. התהליך אינו פשוט ויכול לקחת זמן. על מנת להגיש תביעת גירושין, יש לספק את הדברים הבאים:

  • טופס בקשת גירושין
  • זימון
  • עמלת הגשה
  • עותקים של רישיון הנישואין ותעודות הלידה שלכם
  • מסמכים אחרים שעלולים להתבקש על ידי מזכירות בית המשפט

מה חשוב לדעת עבור פתיחת תיק גירושין?

כאשר אתם פותחים תיק גירושין, יש כמה דברים שכדאי לדעת. הראשונה היא שבית המשפט לא ייתן לכם גירושין אלא אם שני הצדדים יסכימו לכך. המשמעות היא שאם אחד מבני הזוג לא מסכים, אז בית הדין לא ייתן את הגט.

הדבר השני שצריך לדעת הוא שכדי להגיש תביעת גירושין צריך עילות. זה יכול להיות ניאוף או אכזריות או עריקה על ידי כל אחד מהצדדים למשך שנה אחת לפחות.

לעוד פרטים ושאלות לגבי פתיחת תיק גירושין, אתם מוזמנים לבקר באתר: https://www.todivorce.co.il/ שם יתנו לכם מענה מלא על כל השאלות שיש לכם ופתרונות בהתאם לנושא.

מה הוא תהליך פתיחת תיק גירושין?

תהליך פתיחת תיק גירושין אינו פשוט כפי שהוא נראה. ישנם צעדים רבים שצריך לנקוט בטרם ניתן יהיה לסיים את הגירושין. תיקי גירושין מבוססים על חוקי הנישואין של המדינה בה הם מוגשים.

התהליך מתחיל בהגשת בקשה לפירוק נישואין לבית המשפט. לאחר מכן, בדרך כלל, התקשרות בהסכם על משמורת, ביקור ותמיכה בילדים אם יש כאלה. במדינות מסוימות, יתכן שיידרש הסכם גם לגבי חלוקת רכוש ותמיכה בבני זוג. אם לא ניתן להסכים על נושאים אלו, אזי יתקיים משפט שיקבע את הדברים הללו במקום זאת.

לאחר שכל הסוגיות הוסדרו בהסכמה או משפט, השלב האחרון הוא שאחד מבני הזוג יגיש גזירת פירוק סופית לבית המשפט על מנת לסיים את הגירושין ולהעניק כל סעד שנותר שהתבקש בבקשה המקורית לפירוק נישואין.

מה ההשפעה של פתיחת תיק גירושין?

פתיחת תיק גירושין אינה זהה להגשת תביעת גירושין. זהו הליך משפטי שמתחיל כאשר צד אחד מגיש תלונה לבית המשפט לגבי הצד השני.

לפתיחת תיק גירושין יכולה להיות השפעות שונות על אנשים שונים. לדוגמה, אם אתם האדם שהגיש תביעת גירושין, לפתיחת תיק גירושין אין כל השפעה עליכם עד שבן הזוג שלכם יגיב לתלונה בחתימה או הגשת תשובה עליה. אם אתם בן הזוג שנמסר לו התלונה, אזי לפתיחת תיק גירושין תהיה השפעה מיידית על הכספים שלכם מכיוון שתידרש לשלם מזונות זמניים לבני זוג ו/או מזונות ילדים עד שניתן יהיה למסור את בן הזוג בהודעה על כך. לענות או עד שהם יגישו תשובה משלהם לתלונתך.

רוצים להצליח בעולם העסקים? הגעתם למקום הנכון!

חברת הייעוץ עסקי הגדולה בישראל Success מזמינה אתכם להצטרף למהפכה העסקית של העולם החדש – ובחינם!

הירשמו עכשיו וקבלו גישה בלעדית לספריית ההדרכות המקיפה שלהם, הכוללת אלפי סרטונים, מדריכים ומשאבים שימושיים – והכל בחינם! (כן, שווה לחזור על זה פעמיים 😄)
כל החומרים הללו הוכנו במיוחד עבורכם על ידי אלעד הדר, יועץ עסקי מוביל עם ניסיון של 23 שנים, שסייע כבר ליותר מ-30,000 בעלי עסקים בישראל להצליח ולשגשג.

אל תחמיצו את ההזדמנות הזאת לקחת את העסק שלכם לשלב הבא. לחצו על הכפתור למטה והצטרפו אלינו כדי לקבל את כל הכלים, הטיפים והתובנות שאתם צריכים כדי להפוך את החזון העסקי שלכם למציאות.

ההצלחה מחכה לכם – אל תאחרו לה!

תפריט נגישות

חדש באתר CHD

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית – עם מעל 80% הצלחה!

פיננסי נט

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר CHD💝